5 Simple Statements About دندانپزشک Explained

Wiki Article

به آزمایشگاه فرستاده می شود تا بر اساس آن، اباتمنت و روکش دندان اختصاصی برای بیمار ساخته شود.

به طور کلی روش کاشت ایمپلنت به این ترتیب است که ابتدا فیکسچر یا همان قسمتی که قرار است جایگزین ریشه دندان شود با استفاده از جراحی و یا لیزر در داخل فک و به جای دندان از دست رفته، جایگذاری می‌گردد .

افرادی که تحت این روش قرار گرفته و اقدام به ایمپلنت دندان خود میکنند ممکن است در حین یا پس از آن دچار عوارضی شوند. این موارد ممکن است شامل موارد زیر باشد:

پس از این که مواد خود را گرفتند و کار تمام شد، از دهان خارج می شود.

استفاده از اباتمنت پیش ساخته هزینه و دفعات مراجعه به دندانپزشک را کاهش می دهد.

کشیدن دندان‌های معیوب، کانال‌کشی ریشه، پرکردن و سایر خدمات دندان‌پزشکی از جمله دیگر مواردی است که برای آماده‌کردن دندان‌ها ممکن است نیاز باشد.

طول عمر ایمپلنت دندان یکی از مسائل مهمی است که بعد از کاشت آن به نحوه مراقبت و نگهداری خود check here فرد بستگی دارد.

کامپوزیت بسته‌بندی شده: سخت‌تر، مواد چسبناک بیشتر برای استفاده در دندان‌های خلفی.

در صورت نیاز به استخوان سازی و بدست آوردن تراکم استخوان مطلوب از بایومتریال‌ها (پودر استخوان و ممبرین و …) استفاده می‌گردد.

با توجه به حساسیت حوزه سلامت تمام تلاش خود را می‌کنیم تا مطالبی معتبر و تأییدشده در اختیار شما قرار دهیم. از‌این‌رو برای انتشار

به‌طور سنتی کامپوزیت‌های مبتنی بر رزین توسط واکنش شیمیایی پلیمریزاسیون بین دو مخلوط خمیری تهیه می‌شوند. یک مخلوط خمیری حاوی یک فعال‌کننده و یک آغازکننده واکنش (بنزوئیل پراکسید) است.[۱] برای غلبه بر معایب این روش، مانند ماندگاری کوتاه مدت، کامپوزیت رزین‌هایی در دهه ۱۹۷۰ معرفی شدند که با نور واکنش می‌دهند.

این پوسیدگی‌های دندانی به دنبال تولید اسید توسط پلاک‌ها و باکتری‌های دهان ایجاد می‌شوند و مینای دندان را فرسایش می‌دهد. یکی از کاربردهای کامپوزیت دندان، برای پرکردن همین حفره‌های دندانی است. مواد کامپوزیتی به‌راحتی می‌توانند وارد این حفره‌ها شوند و آنها را به‌خوبی پر کنند.

پیشنهاد دکترتو: هر آنچه که درباره لمینت دندان و انواع آن باید بدانید

برای جراحی و کاشت ایمپلنت دندان روش های زیادی وجود دارد . یکی از این روش ها کاشت ایمپلنت دندان با لیزر است که آسیب کمتری به بافت نرم و سخت می رساند و ایمپلنت بدون درد و خونریزی می باشد .

Report this wiki page